dissabte, 6 de febrer del 2016

Secrets de família





Feia molt de temps que no llegia una entrevista sencera a la revista HOLA. Confiteor que la fullejo cada setmana a la cafeteria on vaig a esmorzar. La mestressa la compra pels clients i normalment miro només les fotos  (los santos, que diria la meva àvia) i el peu de foto.

Ahir vaig quedar colpida per l'entrevista a Manuel Díaz "el cordobés", el torero fill il·legítim, bastard, natural, no reconegut, o com se li vulgui dir, de Manuel Benítez  "el cordobés" (en endavant Manuel pare). La vaig llegir de dalt a baix, se'm va refredar el café, una senyora em va recollir la bufanda del terra i ni li vaig donar les gràcies,  però és que no podia parar de llegir. Em vaig submergir en aquest drama que em va perseguir tot el dia.  En arribar a casa la vaig comentar, i en veure que la familia també quedava impressionada, l'he volguda explicar als meus desocupats lectors.

Manuel pare, torero de fama mundial -fins i tot té una avinguda a Las Vegas amb el seu nom - va tenir un fill natural, que no artificial, amb una noia de Còrdova, però el cas és que no en va voler saber mai res més, ni d'ella ni de la criatura. Simplement els va abandonar. Aquest fill, que es va dir Manuel també, va créixer tota la vida sabent qui era el seu pare. No li van amagar ni a ell ni a ningú. Segons explica el fill, el pare no es va preocupar mai d'ell, ni afectivament ni econòmicament, tot i que ell i la seva mare van arribar a tenir moltes dificultats econòmiques.

Aquest noi, amb una gran força de voluntat, va aconseguir ser torero igual que el seu pare. Jo crec que ho va fer per demostrar al seu pare que podia ser digne d'ell. Amb aquesta idea al cap, i amb l'ajuda de la seva mare, va convertir-se en un torero important i famós. Si un és lector de l'hola habitual, com jo, aquesta part de la història ja la sap.

La gran notícia que publica la revista aquesta setmana és que Manuel fill, amb 47 anys,  ara que tothom sap qui és el seu pare, ha presentat una demanda de paternitat i li han admès. Hi ha una prova d'ADN que desmostra que és fill d'el "cordobés" en un 99,99 %. Suposo que la sentència li serà favorable.

Manuel fill ara és ric i  no necessita els cèntims del seu pare. No ha fet la demanda per l'herència - de fet,  el pare ja no té res al seu nom, ho ha traspassat tot als altres fills per tal que Manuel fill no pugui heretar res-.

Conec força bé el tarannà d'aquest noi i sé que no ho fa ni de bon tros pels diners. Ell, que ha passat gana en el passat, ara té cèntims de sobra i suficients per a ell i pels seus fills. Ha interposat la demanda perquè necessita tancar el cercle de la seva vida i pels seus fills, que s'estan fent grans i pregunten per què l'avi no els vol veure.

El que m'ha impressionat de l'entrevista és que no dedica ni una paraula d'odi al "cordobés". No hi ha cap retret, Aconsegueix que el seu pare no surti malparat de l'entrevista. Explica que l'ha trobat a faltar molt. Suposo que el fet de saber qui és el teu pare i que no li puguis dir res deu fer molt de mal. Afegeix que durant anys ha intentat un acostament. Només vol deu minuts de la vida del seu pare. Vol reunir-lo amb la mare i amb ell.  En ocasions  parla amb el seu pare en veu alta, li comenta coses, però Manuel Benítez té un cor de pedra, si és que en té. En  canvi, Manuel fill té un gran cor. (a veure...es dedica professionalment a fer patir i matar animals, ja ho sé...són  moltes hores de corrides de toros a la meva retina que fan que per un moment oblidi aquest tema i em concentri en com està patint  el toro i no ell).

 Manuel fill és un home molt familiar. S'ha casat dues vegades. Manté una excel·lent relació amb la seva ex dona i amb els seus ex-sogres. Va anar de viatge de noces de la segona boda amb tota la família: filla i avis. Tots junts en un complex turístic de Venezuela. Sempre està involucrat en activitats solidàries; s'apunta allà on el criden. Totes aquestes anècdotes que he anat seguint a la Hola, fan que sigui un personatge que es fa estimar pel gran públic.

Manuel Benítez, que va arribar a ser una gran figura dels toros, com a persona, ha estat un zero. Ha passat a formar part de la meva llista negra que un dia faré pública en quest blog. Els homes d'aquesta Espanya profunda i masclista potser li perdonaran aquest detall, pel fet de ser torero, igual que els barcelonistes perdonen els jugadors del barça que defrauden Hisenda. Però per a les dones, àvies i mares, que no hi entenen, de toros, "el cordobés" sempre serà aquest pare que va abandonar aquest fill, com tants altres fills que no han tingut pare.

Tots els diaris importants han fet ressó d'aquesta notícia. A les xarxes socials ton són paraules d'ànim cap a Manuel fill i aquí hi poso les meves:

Manuel,
Tens tot el dret a interposar la demanda i a que es reconegui qui és el teu pare. Quan tinguis la sentència, la hi passes als teus fills i desconnectes d'aquesta història. Perquè el teu pare no es mereix un fill com tu. Tota aquesta grandesa de torero no serveix de res si a la vida no ha actuat decentment. No t'arriba a la sola de la sabata, Manuel. En canvi tu, com a fill, sí que seràs un exemple impagable pels teus.

P.d: I treu el quadre d'ell de la sala d'estar de casa teva.


quadre del Manuel Benítez el cordobés a la sala d'estar de casa de Manuel Díez














Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada