dilluns, 16 de maig del 2016

EUROVISIÓ




Confiteor:  He tornat a situar-me davant el televisor per veure el festival d’Eurovisió. No tenia res més a fer en aquell moment.  La família em va avisar que estava apunt d’actuar la representant d’Espanya  i m’hi vaig afegir.

Quan era petita a casa no ens perdíem ni una edició del festival d’Eurovisió. Moltes imatges de la meva infància estan situades  amb els meus pares i la meva germana, emocionats davant el televisor en blanc i negre,  per comprovar any rera any que Espanya no guanyava.
Aquest any no tenia ni idea de quin artista ens representava i per això vaig sentir curiositat per comprovar quina seria la frikada d’aquest 2016:  una cançó discotequera  molt ballable. No era per tirar coets però era divertida. Considero que la gent que s’hi presenta ho fa amb il·lusió i, qui sóc jo per criticar-los?. Hi ha hores d’esforç darrera cada actuació.

ATurquia no l'he vist actuar i m’ha estranyat. He investigat per internet si hi havia motius polítics. Segons sembla, des de l’any 2012 no participa.  No està d’acord amb el reglament de les votacions. Realment jo tampoc estic gaire d’acord, però  a mi m’és absolutament indiferent qui guanyi.  Els països que hi participen estan representats per cantants o compositors  d’un altre.  La majoria de les cançons són en anglès. Es un concurs de cançons més que de països. Els organitzadors del festival s’ho munten perquè guanyi la que més interessa, no la que votem. I Turquia no s’ha enterat  de tot això?.

Europa dorm tranquil·la perquè el tractat entre Turquia i Europa funciona.S’ha reduït a la meitat el nombre de refugiats que arriben a Grècia des de Turquia.  Un amic em va comentar que l’allau de refugiats cap a Europa va començar l’any passat  degut a que Turquia els va empènyer. Volia aconseguir diners i concessions polítiques d’Europa i va utilitzar els refugiats com a moneda de canvi. Li va portar el problema a Europa i li va oferir solucions.  Li ha funcionat.
A veure com soluciona el tema de les votacions a Eurovisió. Tornarà a enviar refugiats cap a l’illa de Lesbos?
Estarem a l’aguait.
PD: Ada Colau ha dit a la ONU que s’avergonyeix la política europea sobre els refugiats.
“La pau és la meva major preocupació “ . No ha estat Ada Colau, Ho va dir un altre català a la ONU: Pau Casals.
Realment fan falta més catalans a la ONU. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada