diumenge, 18 d’agost del 2024

El video


En espanyol


https://laisladelesbos2.blogspot.com/el video




En un sopar de fa uns quants  mesos em vaig ennuegar quan un bon amic em va preguntar què opinava sobre l’Alcaldessa de Ripoll. L'amic va suposar, erròniament, que jo hauria destinat un temps de la meva vida a pensar sobre el que ella pontificava. No se m’acudiria mai escoltar ni una paraula d’aquesta dona. 

 

La seva pregunta, però, denotava un interès cap al discurs de l’alcaldessa que em va sorprendre i alhora atemorir. Com, una persona catalana, independentista, amb casa a Sant Cugat del Vallès i la Cerdanya, que pertany al  2% dels més rics d’Espanya, podia tenir algun problema amb la immigració? I com és que podia arribar a pensar que una persona com l’alcaldessa li resoldria?. No em quadrava en absolut amb el perfil d’un possible votant  d’un partit d’extrema dreta. 

 

Vaig pensar que escriuria  una entrada sobre el tema però no ho vaig fer. Ara SÍ m’he decidit. No puc més. La cosa s'està anant de mare.

 

Corre per les xarxes un vídeo o reel que s’ha fet viral amb un discurs espantòs de l’alcaldessa. El qualifico de “espantós” sense haver-lo vist ni escoltat. Ni ho penso fer. Li ha arribat al mòbil al meu marit. He sentit la primera frase i ja m’he posat nerviosa. 

 

El meu marit s’ha hagut d’amagar a una altra habitació per a escoltar-lo perquè jo no el deixava. Em feia por que li passés el mateix que als protagonistes de la pel·lícula de terror  “The Ring” : tots els que vèien una determinada cinta de vídeo es morien misteriosament al cap de pocs dies. En el cas del present vídeo o reel  de l’alcaldessa, m'imaginava que qui escoltava el discurs, es transformava en una persona racista i homòfoba tal com una espècie de Hulk, esquinçant-se la roba i embogint. 

 

   

Em diràs, desocupat lector, que si no he vist el vídeo, com puc opinar sobre ell? Doncs senzillament perquè jo, sí jo, aquí on em veus, podria haver-li escrit el text. Sé perfectament com pensa l’alcaldessa de Ripoll, dona blanca i privilegiada del primer món.  L'alcaldessa i jo hem crescut al mateix hàbitat. Totes dues sabem el que volen sentir i escoltar els votants blancs del primer món: paraules tranquil·litzadores tipus “no estàs sol amb el que penses ”.

 

 

Són molts anys de cultura supremacista blanca entrant pels nostres ulls, de l'alcaldessa i meus. Hem estat adoctrinades des de ben petites pel cinema i la televisió ( les xarxes socials d’aquells anys). A les primeres pel·lícules del Far West  que recordo, els indis són els dolents i assassinen cruelment els colons blancs. Els únics negres que surten a les pel·lícules de Tarzan de  Johnny Weissmüller són els camàlics que carreguen a les seves esquenes l’equipatge dels blancs, i que òbviament són els primers a morir, estimbant-se per un barranc, perquè són així de ximplets.  També recordo un programa de televisió dels anys vuitanta de bromes amb càmera oculta. Les desafortunades víctimes de les bromes eren els negres de Sudàfrica en plena època de l’Apartheid. Per suposat ningú ens havia explicat que Nelson Mandela estava empresonat en aquell moment, ni del patiment d’aquelles persones sota el règim cruel de l’Apartheid. Els telespectadors només vèiem uns negres amb aparença de babaus que intentaven collir del terra un bitllet que es movia pel “vent”, mentre un fil invisible l’allunyava cada cop que el volien agafar. Ens pixàvem  de riure. Com no ser racista si ja des de ben petits ens ho han inoculat en vena?. 

 

Amb el seu llenguatge clar i català l'alcaldessa amaga les seves idees xenòfobes i populistes sota l’aparença de “seny català". Les anècdotes les converteix en generalitats i després inclou un parell de veritats òbvies entre un munt de mentides. Repeteixo que no he escoltat el vídeo, però sí algun de Trump i Hitler, i fan servir el mateix Manual de supervivència.

 

No acaba aquí el procediment, segons el Manual. Després es grava el discurs, es converteix en reel, s'impulsa a través de les xarxes pels robots especialitzats en aquests temes, i arriba a un munt de persones entre les quals es troben  l’amic de Șanț Cugat, el meu marit i  qui li ha enviat. La tempesta perfecta. 

 

Un munt de persones innocents  fan córrer aquests tipus de vídeos per les xarxes. Són bones persones que no es consideren racistes però que s’amoïnen quan veuen un hijab pel carrer, un negre a la consulta del metge, o una persona amb cognoms estrangers als jocs olímpics representant a Espanya... Tenen un gen rebel que emergeix a estones. 

 

A mi també em passa. Ja ho vaig confessar en l’entrada de 11 d'agost de 2022.   El que passa és que l’intento dominar.


lilladelesbos.blogspot.to ber or not to be



 

Per descomptat aquestes persones desconeixen que es comença enviant  reels entre uns adults suposadament assenyats, i aquests arriben a uns quants eixelebrats que acaben cremant mesquites, com recentment ha passat al Regne Unit. O  sinagogues, com va passar a l’Alemanya dels anys trenta del segle passat. La “nit dels vidres trencats” de 1938 els nazis van destrossar sinagogues, domicilis i botigues de jueus. Es considera actualment com la data d’inici de l’Holocaust. Vull pensar que l’alcaldessa de Ripoll desconeix que les seves paraules són el germen d’un futur genocidi. Ella no vol matar immigrants avui òbviament, però qui sap d’aquí uns quants anys, si arribés a un càrrec de poder més important, si començaria tancant-los en camps de treball per netejar els carrers d’immigrants, i després no sabria què fer amb tanta gent tancada i acabaria dissenyant un pla detallat d’extermini de persones en massa amb gas Zyklon i crematoris industrials per abaratir costos i temps? 

 

En el fons estic convençuda que l’alcaldessa només aspira ara mateix a tenir un lloc de treball ben pagat, mentre somia a convertir-se en la  Meloni o la Marie Le Pen de Catalunya. Una bellesa com La Meloni o una dona que podria ser la nostra padrina com la Le Pen no poden tenir idees perilloses  oi? Però darrera d’elles hi ha tota una maquinària de poder majoritàriament d’homes blancs. Elles són únicament un miratge, per dissimular. Quan els seus partits arribin al poder, els homes que maneguen els fils pel  darrera les enviaran amb una patada al cul a fer les feines de casa i a tenir fills. A elles tres i a totes nosaltres. A mi  a sobre, em prohibiran escriture aquest blog.  Ho vaig veure claríssim al llibre  “El cuento de la criada” de Margaret Atwood. L'escriptora ens avança com serà el món si arriben al poder aquestes ideologies. Però això serà motiu d’una altra entrada

 

Desocupat lector: voldria que amb aquestes quatre ratlles, ja veus,  pensessis que l’alcaldessa et dona informació massa òbvia, massa fàcil, per descriure i solucionar els suposats problemes de la immigració. No empadronant els immigrants, no els farà desaparèixer de Ripoll. Ni de Catalunya. No acollint menors no acompanyats no farà que tornin al seu país.  

 

 

No puc donar la solució (ni l’alcaldessa tampoc) a no ser quin problema tenen algunes persones amb els immigrants, però, desocupat lector, si t’arriba el vídeo, pensa que tu ets molt més intel·ligent del que ella es pensa.


Yad Vashem Photo Archive Les Juventuts hitlerianes varen destroçaar sinagogues, botigues i negocis jueus. La gent observa com un oficial nazi ataca un negoci jueu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada